سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: رفع تداخل چهار هزار و ۷۷۶ هکتار از اراضی کشاورزی این استان از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش مضاعف و همکاری مردم و مسوولان جهاد کشاورزی ثبت شده است.

مجتبی قلنجی با اشاره به روند برگزاری جلسات کمیسیون رفع تداخلات در استان گفت: در این جلسات تعداد ۳۶ پلاک به مساحت ۴۴ هزار و ۸۸۲ هکتار رفع تداخل و تثبیت مالکیت شد.

قلنجی با بیان اینکه رفع تداخل اراضی در راستای اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید اجرا می‌شود، می گوید: رفع تداخل اراضی کشاورزی زمینه صدور اسناد تک برگی را که از مطالبات کشاورزان از دولت است را فراهم می‌آورد.
قلنجی ادامه داد: این موضوع به کمک تولید و رفع موانع در این حوزه آمده است و به کاهش دعاوی حقوقی بهره برداران منجر می‌شود.

او می گوید: تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی از طریق پیشبرد طرح حدنگاری و رفع تداخلات برکات و ثمرات زیادی را به همراه دارد که از جمله آن‌ها باید به تعیین تکلیف وضعیت مالکیت زمین‌های زراعی، کاهش پرونده برای رسیدگی به دستگاه قضایی، جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و پایداری فعالیت‌های کشاورزی اشاره کرد.

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان با تاکید بر لزوم مشارکت همگانی در جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و عرصه‌های ملی، گفت: با هدف تقویت ارتباط مردمی و برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی گشت‌های سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی استان به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متخلفان و سودجویان در اراضی کشاورزی و دریافت گزارشات مردمی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.